Obiective Generale ale proiectului:
OG1. Dezvoltarea Consorțiului Regional pentru Învățământul Dual VEST Timișoara cu rolul de a contribui la dezvoltarea învățământului dual, cu rute complete, pentru calificări cerute pe piața muncii și centru de expertiză pentru implementarea reformelor naționale din domeniul educației și formării profesionale prin învățământul dual.
OG2. Dezvoltarea, operaționalizarea și dotarea unui campus profesional integrat în municipiul Timișoara dedicat pregătirii elevilor și studenților în cadrul rutelor profesionale integrate complete în regim dual ce va deservi întreaga regiune de Vest a României.
Principalele Activități ale Proiectului
"RUTĂ INTEGRATĂ COMPLETĂ PENTRU ÎNVĂȚĂMÂNTUL DUAL ÎN REGIUNEA DE VEST PRIN DEZVOLTAREA ȘI OPERAȚIONALIZAREA CONSORȚIULUI REGIONAL PENTRU ÎNVĂȚĂMÂNT DUAL VEST TIMIȘOARA"Principalele activități ale proiectului, așa cum sunt detaliate în cererea de finanțare, sunt următoarele:
- A.1. Constituirea și autorizarea Consorțiului Regional pentru Învățământul Dual VEST Timișoara:
- A.1.1 Realizarea procedurii de selecție a operatorilor economici.
- A.1.2 Analiza nevoilor de formare și a contextului social, economic și educațional.
- A.1.3 Construcția modelului instituțional și a mecanismelor de luare a deciziei în cadrul parteneriatului.
- A.1.4 Construcția și semnarea contractului de parteneriat și constituirea Consorțiului.
- A.1.5 Avizarea Consorțiului de către Ministerul Educației.
- A.2. Elaborarea cererii de finanțare și a anexelor.
- A.3. Investiții în desfășurarea activităților de formare prin stagii de practică anterior depunerii cererii de finanțare.
- A.4. Elaborarea documentației tehnico-economice faza SF.
- B.1. Achiziția și derularea procedurii de elaborare a documentației tehnico-economice - faza SF actualizat:
- B.1.1 Achiziția serviciilor de elaborare a documentației tehnico-economice - faza SF actualizat.
- B.1.2 Obținere de avize, acorduri, autorizații.
- B.1.3 Elaborarea și aprobarea studiului de fezabilitate actualizat, a indicatorilor tehnico-economici.
- B.2. Elaborarea și aprobarea proiectului tehnic și a detaliilor de execuție.
- B.3. Elaborarea DTAC și obținerea Autorizației de Construcție.
- C.1. Execuția lucrărilor de construcție a campusului.
- C.2. Asistența tehnică din partea proiectantului.
- C.3. Dirigenția de șantier.
- C.4. Dotarea campusului.
- C.6. Certificarea performanței energetice și auditul energetic al clădirilor.
- D.1. Analiza nevoilor și realizarea studiului de oportunitate și a studiilor analiză a pieței.
- D.2. Achiziția, livrarea, montarea și configurarea echipamentelor digitale.
- D.3. Contribuția în natură a companiilor cu echipamente digitale la dotarea campusului.
- E.1. Desfășurarea activităților de formare în unitățile de învățământ ISCED 3-4/5.
- E.2. Desfășurarea stagiilor de practică la operatorii economici ISCED 3-4/5.
- E.3. Asigurarea sprijinului pentru elevi, cu precădere a celor din categorii defavorizate (burse).
- F.1. Desfășurarea activităților din cadrul programelor de studiu universitar organizate în parteneriat cu operatorii economici ISCED 5-8.
- F.2. Autorizarea și acreditarea noilor programe de studiu universitar în sistem dual.
- F.3. Desfășurarea activităților din cadrul programelor de studiu universitar în sistem dual ISCED 5-8.
- F.4. Desfășurarea activităților de formare din cadrul stagiilor de practică organizate în parteneriat cu operatorii economici și în sistem dual universitar ISCED 5-8.
- F.5. Asigurarea sprijinului pentru studenți, cu precădere a celor din categorii defavorizate (burse).
- G.1. Acreditarea de noi calificări / calificări revizuite în învățământul dual secundar.
- G.2. Derularea activităților educaționale aferente noilor calificări.
- G.3. Derularea stagiilor de practică la operatorii economici.
- H.1. Programe de formare pentru cadre didactice din învățământul secundar.
- H.2. Programe de formare pentru cadre didactice din învățământul universitar.
- H.3. Programe de formare pentru tutori.
- H.4. Programe de formare pentru coordonatorii de practică.
- I.1. Organizarea competițiilor profesionale, concursurilor pe meserii, competițiilor și târgurilor.
- I.2. Servicii de consiliere și orientare profesională pentru elevi și studenți.
- I.3. Programe de educație antreprenorială pentru elevi și studenți.
- I.4. Organizarea de stagii de practică în state membre ale Uniunii Europene.
- I.5. Organizarea de campanii de informare și promovare.
- J. Managementul proiectului.
- J.5. Informare și publicitate.
OS1. Asigurarea pregătirii profesionale de calitate într-o rută integrată completă în regim dual pentru minim 250 de elevi, din care minim 50 provin din medii defavorizate, prin programe de formare cu nivele de bază (ICED 3-5)
Asigurarea pregătirii profesionale de calitate într-o rută integrată completă în regim dual, prin programe noi de studii avansate (ISCED 6-8) realizate în parteneriat cu operatorii economici pentru minim 150 de studenți, din care minim 50 provin din medii defavorizate.
Proiectarea, construcția și operaționalizarea unui campusului regional profesional integrat în municipiul Timișoara dedicat pregătirii elevilor și studenților rutelor profesionale integrate complete în regim dual ce va deservi întreaga regiune de Vest a României.
Dezvoltarea, autorizarea, acreditarea și operaționalizarea a minim 4 programe noi de studii universitare în rută duală la nivelul celor 3 universități partenere. .
Dezvoltarea a minim 3 calificări noi, sau revizuite în parteneriat cu operatorii economici având în vedere nevoile de resurse umane specializate pe piața forței de muncă și pregătirea pentru profesiile viitorului.
Dezvoltarea unor module de formare și pregătirea a minim 5 coordonatori de practică pentru a derula activități în ruta duală.
Dezvoltarea unor module de formare și pregătirea a minim 5 tutori de practică, angajați ai operatorilor economici, sau ai altor entități partenere pentru a derula activități în ruta duală
Dezvoltarea unor module de formare și pregătirea a minim 30 de persoane din cadrul comunității academice din unitățile de învățământ preuniversitar și superior pentru a derula activități în ruta duală..
Dezvoltarea de ateliere și laboratoare de practică digitalizate pentru pregătirea elevilor și studenților în vederea dobândirii de competențe în ruta duală completă.
Dezvoltarea de soluții și metode de lucru inovatoare pentru ruta duală completă pentru dezvoltarea competențelor digitale și tranziția la o economie ecologică..
Dezvoltarea și co-crearea de soluții și metode de lucru specifice, sprijin financiar, incluziv prin module specifice în cadrul procesului de formare a coordonatorilor, tutorilor, personalului didactic pentru elevii și studenții expuși riscului de performanță scăzută, marginalizare și excludere și care prevăd promovarea diversității, incluziunii și echității unui proces educațional de calitate.

